3
قاعده عدالت در فقه اماميه نويسنده: حسنعلي علي¬اكبريان چاپ: اول تاريخ : زمستان 1386 قطع: وزيري صفحه:440 قيمت:45000

بحث عدالت از زواياي مختلفي در علوم اسلامي قابل بررسي است. عدالت در علم كلام، علم اخلاق، در سياست منزل، و در سياست مدن با رويكردهاي مناسب مورد بحث قرار گرفته است اصول فقه، عدل و ظلم را به مثابه مصداقي از برخي مباني خود در عقليات مطرح كرده است، در فقه نيز عدالت فرد در امام جماعت، قاضي، مفتي، وليّ، وصيّ، كاتب، عامل زكات و ... شرط شده است.

اما آيا عدالت و ظلم در فرآيند اجتهاد نيز به كار گرفته مي شود؟ اگر چنين است، مرجع تشخيص مفهوم و مصداق عدل و ظلم كيست؟ عدل و ظلمِ چه زماني معيار است. نسبت اين عناوين با ادله احكام چيست؟

در كتاب مجموعه گفت و گوهاي قاعده عدالت سعي شده به برخي از اين پرسش­ها و دغدغه­ها پرداخته شود و با استفاده از محضر اساتيد حوزه و دانشگاه به آن پاسخ داده شود.

 
امتیاز دهی
 
 

 
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 1385 در جهت رسیدن به اهداف خود و برای سرعت بخشیدن به انتشار و عرضه آثار ، مبادرت به تاسیس نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نمود و از بدو تاسیس تاکنون هر هفته یک کتاب منتشر کرده است . از این مرکز  تاکنون علاوه بر موسوعه 12 جلدی شرف الدین (ره) که جایزه جهانی جمهوری اسلامی را کسب نمود، بیش از سی درصد آثار منتشر شده در همایش ها و جشنواره های متعدد برگزیده و رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند


 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي  است

 
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما